onsdag 15 februari 2012

Hjärtan, rosor, fåglar och krokiga tår

För att vara en person som tycker högst illa om alla hjärtans dag som koncept hade jag en högst trivsam och glädjefull dag igår.


När jag kom hem låg ett paket på hallmattan.

I paketet fanns det prickar.

Och längst in fann jag ett fantastiskt fint mobilfodral! Med ett litet bonusfack till läppstiftet eller tampongen.

På hjärtat kunde man läsa en söt hälsning från givaren tillika tillverkaren. Nämligen världens sötaste, snällaste, gulligaste Titti! Blev alldeles rörd. Är så gräsligt lycklig att ha en sådan fin vän.

Sedan traskade jag hem till min finaste Kalle. Där lagade jag en liten middag och fick tjugo rosor och en sång om bleka lår och krokiga tår. Blev rörd för andra gången den här dagen.

Tänk vad lite kärlek kan mjuka upp en gammal cynikers hårda hjärta! <3

1 kommentar:

  1. Åh men det är ju för att du är som du är som vi är som vi är. En mycket enkel ekvation! Du är såååå värd rosor, mobilfodral med tampongförvaring och sånger om bleka lår och krokiga tår!
    Puss Titti <3

    SvaraRadera