onsdag 25 januari 2012

Den trivsammaste sortens tisdag



Tisdagar är som ni säkert vet den tråkigaste dagen i veckan. Men inte igår. Istället blev det en hiskeligt trivsam en. Efter jobbdagen lagade jag thai-inspirerad middag till Kalle och mig. Chili, vitlök, qourn, grönsaker, lime och massor av kokosmjölk. Mumsigt! Sedan smälte vi maten genom att krypa ner under en filt och kolla på den ena amerikanska komediserien efter den andra. Därefter var det dags för mig att cykla hem till min fina syster. Vi tog en kvällspromenad med vovven och köpte godis och sedan blev det soffhäng framför Midnatt i Paris. Perfekt film för den här sortens kväll. I alla fall om man kan stå ut med en jäkla massa namedroppande av 20-talskändisar och att Owen Wilson i stort sett spelar Woody Allen. Men sweetig film och jag vill ha Marion Cotillards klänningar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar