torsdag 26 januari 2012

60 himla frågor!



1. Hur gammal är du om fem år? 36 år (eh, va? hur hände det?!)

2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Ann-Sofie, Anneli och 14 stycken barn.

3 Hur lång är du? 171 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett? No Distance Left To Run, igår med Kalle. <3 Blur!

5. Vem ringde du senast? Vikariesamordnaren på jobb. Spännande va?!

6. Vem ringde dig senast? Kalle

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Nice."

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Definitivt sms! Pratar bara i telefon med vissa utvalda.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta. Har varit ihop i 40 år och håller fortfarande hand då och då. Fint!

10. När såg du senast din mamma? För tre veckor sedan. Ses om en vecka igen. På grund av omständigheter i livet längtar jag lite extra efter att få krama henne.

11. Vilken ögonfärg har du? Blå-grå.

12. När vaknade du idag? Halv åtta. Sovmorgon för att vara en vardag!

13. Vilken är din favoritjulsång? I Want A Hippopotamus For Christmas.

14. Vilken är din favoritplats? Stranden där mina föräldrar bor. Mitt fridfullaste.

15. Vilken plats föredrar du minst? Gallerian Nordstan i Göteborg. Ångest. Och alla slags sjukhus. Ångest.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis finns det en man och en knippe barn i mitt liv. I en lägenhet här i Malmö och ett litet hus på Hallandsåsen. Och så jobbar jag med något som gör mig lycklig. Kanske samma som nu. Kanske något annat. Och så mycket vänner och mat och resor. Som nu, fast ännu bättre!

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Min syster! Hon gick i sömnen. Ibland vaknade jag av att hon kom vandrandes som en zombie in i mitt sovrum och ibland låg hon redan ihopkrupen vid mina fötter. Det var faktiskt läskigt.

18. Vad fick dig att verkligen skratta senast? Minns inte riktigt, men troligtvis Kalle eller nåt barn på jobb. De är roliga som bara den!

19. Hur stor är din säng? 1.05 tror jag. Ganska smal, men passar perfekt i min lilla halva.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. En krasslig gammal sak.

21. Sover du med eller utan kläder? Med. Helst i mjuka små shorts och ett linne.

22. Hur många kuddar har du i sängen? två.

23. Hur många landskap har du bott i? fyra.

24. Vilka städer har du bott i? Borås, Varberg, London, Stockholm, Lund och Malmö.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota!

26. Är du social? Ja! Bara jag får vara för mig själv någon kväll i veckan också.

27. Vilken är din favoritglass? Päronsplit, Sandwich, Piggelin och typ alla Ben & Jerry's.

28. Vilken är din favoritefterrätt? Creme Brûlée.

29. Tycker du om kinamat? Nja. Har mest ätit jäkligt tråkig. Men jag förmodar att om man bemödar sig att åka till Kina så lär man kunna hitta en och annan godsak.

30. Tycker du om kaffe? Ja.

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe på jobb.

32. Sover du på någon särskild sida? På min högersida, på vänster sida av sängen. Alltid.

33. Kan du spela poker? Nej. Är ingen spelperson.

34. Tycker du om att mysa/kela? Älskar mys!!! Vill helst ha något slags mys varenda dag. Middagsmys, filmmys, ölmys, familjemys, Kalle-mys. Hatar dock ordet kela. Låter som något man gör med en katt på sin höjd.

35. Är du en beroendemänniska? Nej.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, flera. Min barndomsbästis pappa och ett barn på jobb, tex. Och så Charlie Sheen. Men han känner jag som tur inte.

37. Vill du ha barn? Ja.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Yttepyttelite tyska och franska. Sedan förstår man ju lite danska och norska så klart.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat och resor.

42. Äger du dyrbara smycken? Inte i pengavärde skulle jag tro, men dessto mer känslomässigt värde.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Korrespondanterna, The Daily Show (älsk på Jon Stewart), Family Guy, Big Bang Theory, mfl.

44. Kan du rulla med tungan? Troligtvis inte.

45. Vem är den roligaste människan du känner? August, 2 1/2 år.

46. Sover du med gosedjur? Nej. Men min gamla favorit Apskrutten sitter på en hylla ovanför sängen.

47. Vad har du för ringsignal? Arctic heter den tydligen.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Mamma har bäbiskläder sparade. Jag har en kjol i min garderob som jag haft sedan jag var 12 ungefär. Använder den då och då.

49. Vad har du närmast just nu som är rött? Har en vinröd tröja på mig. En röd filt ligger jämte mig på soffan.

50. Flirtar du mycket? Inte alls, nu för tiden.

51. Kan du byta olja på bilen? Nej, onödig kunskap eftersom jag inte har körkort.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, se ovan.

53. Vilken var den senaste boken du läste? Läser Just Kids av Patti Smith just nu. Gillar mycket!

54. Läser du någon dagstidning? Sydsvenskan på nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Elle.

56. Dansar du i bilen? Gärna!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3 på bussen hem från jobb. Lyssnar bara på P3 och P4. Ja, jag är gammal.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett telefonnummer.

59. När var du i kyrkan senast? När Maria och David gifte sig i augusti.

60. Är du lycklig? Ja! Men otålig på vissa förändringar.

Listan är snodd från Margret och Niotillfem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar