torsdag 24 juni 2010

Mini-sommarlov


Den här veckan har varit intensiv. Minst sagt. Bland annat mycket känslor. Varit lite ledsen, rätt glad och väldigt arg, om vartannat. Till exempel har det varit drama på jobb och är det något jag inte gillar så är det drama. Puh! Men förhoppningsvis är det överspelat vid det här laget.
Och nu är det långhelg! Jag ska vara ledig i fyra dagar. Så jäkla gött! Känner att jag förtjänar det efter en lång vårtermin. Har varit så där överväldigande trött på sistone. Hjärnan liksom bara inte kopplar. Kan inte tänka några smarta tankar. Kan inte minnas något alls. Kan inte förstå vanliga vardagsrutiner. Som tex häromdagen stod jag och väntade vid ett trafikljus. När det slog om till grönt tog det alldeles för lång tid för min lilla hjärna att fatta vad det betydde... Detta händer mig varje år innan semestern, kroppen är bara helt slutkörd efter ett år utan längre ledighet. Förra sommaren tappade jag i stort sett närminnet sista veckan innan semestern. Inte helt bra kanske.
Nåväl. Efter den här helgen är det tre veckors slit till innan den riktiga semestern drar igång. Under denna period kommer jag att gå på ungefär 20% av min kapacitet skulle jag gissa. Men det är nog ok, för alla andra är ju också trötta... Men sedan ska jag vila som aldrig förr. Längt!
Och nu har jag blivit erbjuden att komma ut på öl. Ska man kanske tacka ja?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar