måndag 28 juni 2010

Midsommarhelgen

Helgen inleddes på torsdagskvällen med trivsamt häng på Adams fina innergård. Ett gäng sköna människor som diskuterade livets oväsentligheter och drack någon öl.

På midsommarafton gick Emmeli, syster, Aske och jag på promenad. Det blev en lång en. Efter två och en halv timmar var vi rätt trötta i fötterna, men himla nöjda med oss själva.

Sedan ordnade vi picnic och slog oss ned i Pildammsparken. Där blev vi kvar hela hela kvällen, tills det blivit alldeles mörkt och vinet tagit slut.
I parken fick inte Aske vara med, men det fick däremot Sussie.








Senare anslöt även Patrik, stackarn hade fått arbeta mest hela dagen.
Och till slut hittade även en trubadur och hans vänner till vårt lilla camp. Få saker ogillar jag mer än trubadurer, men den här var halvrolig i alla fall.
Efter en lång, härlig, lugn och riktigt fin kväll var det dags att traska hem och nanna gott.

På midsommardagen tog jag tåget till föräldrarna på landet. Spenderade hela eftermiddagen liggandes på en solstol med den här utsikten. Inte illa. Därefter blev det mer promenerande, grillning och snicksnack med mor och far.
Igår började dagen lite molnigt, så vi tog en cykeltur. Tittade på små stugor och mängder av andra semesterfirare och stannade till vid en liten liten hamn.

Sedan kom solen tillbaka med full kraft och jag fick hoppa i den nya bikinin igen.
På kvällen var det dags att återvända till staden, med ett fullsatt tåg. Man satt mer eller mindre i knät på varandra. Inte så mysigt ändå.

Idag hade jag en extra ledig dag. Underbart! Den har jag ägnat åt att var sällskapsdam vid ett bankbesök, druckit kaffe i Folkets park och solat vid ribban. Och så tog jag årets första dopp i havet. Det var överraskande varmt och skönt och gödigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar