torsdag 2 augusti 2012

De lata dagarna rullar på

 Efter några dagar på landet for jag åter till stan.

 Där hade Kalle lagat fiskgryta till mig.

Det var äntligen högsommarväder och vi svalkade oss vid havet.

 En kväll åt vi middag på Moriskan. Filodeg, rödbetor, chevre, rädisor, kantareller, sallad med magisk dressing. Så. Jävla. Gott.

Fikade med Titti på Slottsparkens café, strosade runt bland blommorna och låg på bryggan och pratade om de viktigaste sakerna.


Picknick med kära syster på ribban. Mys!


Och mer Slottsparkhäng med Titti.


Så tog jag pojkvännen under armen och for tillbaka till landet, där det som vanligt var matfrossa. Här lite lunchbuffé med gravad lax, potatisgratäng och frukt.

En tur till Varberg för secondhandbutiksrunda och promenad på Fästningen.


Kvällspromenad.

Cykeltur med grisinslag.

Hallon och blåbärspaj. Nom nom!

Och ännu en cykelrunda.
Nä, jag jobbar inte direkt ihjäl mig just nu. Men det är jag banne mig värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar