måndag 16 juli 2012

hjärta landet

 Min favoritplats!

 Började helgen med tortillas och familjemys.


 På lördag smaskade jag i mig en god frukost och tog en sväng in till stan med mor och syster.

 Ätran.

 Tillbaka på landet kollade vi på löpare i en tävling som passerade utanför tomten.

 Och åt laxspett. Nom nom!

 Slappade på altanen och sov på soffan resten av eftermiddagen.

 På kvällen blev det grill. Marinerad quornfilé, potatis, sallad och örtsås för min del.

 Och vaniljglass med hemmagjord kolasås. Mmmm!

 Vi satt ute hela kvällen lång och lyssnade på festande grannar, planerade viktiga saker och lärde pappa vad som var house och vad som inte var house.

 På söndagen var vissa trötta.

 Men jag var pigg och tog en joggingtur. Kändes hyfsat bra i kroppen, men himmelskt i hjärnan. Rensar så himla bra!

 Efter fika och bokläsning blev det långpromenad.

 Och som avslutning på myshelgen drog vi till med en rejäl matkoma, genom mastig tacopaj och rabarber- och jordgubbspaj med marsansås.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar