måndag 6 juni 2011

Jordgubbstårta, grillkorv och smågodis

Älskar tårta!











Qournkorv med både potatissallad och räksallad. Mmm!




Vi fotade tusen stilleben av grönsaker, godisfrukt samt Fredriks intressanta användning av tallriken.




Torsdagen var en helt ledig torsdag, så jag ägnade dagen åt att äta massor samt umgås med några av mina finaste.


Gick upp rätt tidigt och gjorde en jordgubbstårta till syster, för att fira att sommaren är här med besked. Efter långfika på min gård och lite vila på soffan blev jag hungrig igen. Så då ringde jag Titti och hon föreslog omedelbart grillning. Bums satte jag mig på cykeln och sedan var det grillning och ätande och mysande i massor av timmar på hennes gård. Framåt kvällen anslöt sig Lotta och så smaskade vi oss ungefär tusen kilo godis och kollade på Juno. Den filmen är bland det finaste jag vet!


Och den här dagen var så himla bra. Och god!

2 kommentarer: