onsdag 11 maj 2011

Lyxiga dagen!




























I lördags hade jag värsta lyxiga dagen. Gjorde bara roliga saker hela långa dagen! Det började med att jag traskade ner till stan ganska tidigt för att möta upp min vän Agneta. Vi begav oss direkt till Kungsgatan för fika/frukost. Åt smarrig laxmacka och njöt av att vi var bland de första gästerna, så man kunde spana in deras fina tavelvägg och tekannesamling och allt annat trevligt i lugn och ro. Och prataprataprata så klart. Det var ett ganska genomgående tema för dagen.


Sedan spenderade vi massor av timmar med att gå i affärer och spana och känna och drömma. Och så handla ett och annat. Visar snart lite av det. När vi gått och gått och gått tog vi långlunch på La Roche och smaskade i oss tapas och smuttade på vin och brände oss lite på armarna i solen.


Efter lite vila i hemmets lugna vrå cyklade jag iväg till Titti för att bli matad med en väldigt ostig middag; fetaost, mozzarellaost och ädelost. Älsk på det! Så drack vi Baileys och målade naglarna och konstaterade att vi nog kommer sitta exakt så där om trettio år också. Det kändes fint.


Senare på kvällen for jag vidare genom staden och hamnade hemma hos Sofia. Där samlades en hel hög med vänner och bekanta efterhand och drack bubbel och var pepp som bara den. Så tillslut var vi ju bara tvungna att gå och skaka rumpan allt vad vi orkade på Warriors.


Så djävulskt bra dag! Man kan knappt ha det bättre en alldeles vanlig vårlördag. Vänner, shopping, sol, god mat och tokdans. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar