måndag 1 februari 2010

Akvaristik minsann

Ack så sant!

En stor orange låda. Så ful att den nästan blir vacker. Nästan.

Tyskarna gillar tydligen akvarier.


Jo, apropå förra inlägget. Helgen har spenderats med Rasmus i Göteborg. Han har inlett 2010 med att fullständigt nörda loss på akvarier, fiskar, växter och framförallt gadgets som har med detta att göra. Ett gigantiskt akvarium finns nu i alla fall i hans kök, bebott av ett litet gäng fiskar och några räkor. Jag döpte dem alla till Åke.
Jag varken vet eller har någon större vilja att lära mig något om fiskar, kan nöja mig med att kika lite på dem ibland. Men de tog mig ut på Hisingen i vilket fall som helst, så att Rasmus fick gå loss på Hornbach akvaristikavdelning. Äventyr!
Och ja, vinöppnaren ska ligga på botten av akvariet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar