söndag 9 september 2012

Insta-augusti

 När augusti började hade jag semester och var på utflykt till Torekov. Älskar den pyttelilla stugan i hamnen!

 En dag lagade Kalle och jag oss en redig brunch. Potatisbullar, stekt ägg, svamp, tomat, lök, vita bönor i tomatsås, mozzarellabollar, bröd, vattenmelon, te samt jos... Nom nom nom!

 Åt indiskt och kollade på OS med bästa syster.

 Tog en tur till Köpenhamn. Gick i affärer, spanade på fina hus och drack öl.

 Och åt middag på Café Bankeråt, där de har en spännande inredning...

 Gick på Stig Lindberg-utställning och fick ha-begär. Älskar hans grejer! Så klart.

 En eftermiddag hälsade jag på min vän Linda och hennes urgullige unge. Han försökte lära mig om tv-spel. Gick väl så där.

 Tillbaka i vardagen åt jag alla mina favoritgrönsaker på Tempo. Fantastiskt gott!

 Min man och havet en vansinnigt vacker kväll.

 Grandaddy på Malmöfestivalen. Nostalgi.

Vi avslutar månaden med massor av äpplen och plommon, som jag fick av en snäll arbetskamrat. De omvandlas snarast till äpplepaj och marmelad.
På instagram heter jag theresekarin, om ni är nyfikna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar