tisdag 27 juli 2010

Hem

Innan semestern längtade jag något gräsligt efter att få åka ut på landet och bara slappa i en vecka eller två. Eller alltid. Tröttheten var stor. Både i kropp och själ.
Nu har jag vart på landet i en vecka och två dagar och det har varit underbart och rastlöst och underbart om vart annat. Men idag ska jag åka hem till mitt egna lilla hem och jag längtar så jag håller på att gå av. Min lägenhet, min gata, mina parker, mina uteserveringar, mina käraste VÄNNER. Åh, vad jag saknar dom sötnosarna!
Känner mig löjlig, eftersom det ändå bara handlar om nio dagar. Men så kan det vara. Ska packa min väska och sedan åka och leka med min vän Linda, som just flyttat hem från Brasilien. Det ska bli skoj! Sedan hoppas jag innerligt att sj är snälla och låter mig komma HEM.

Förresten lär jag sakna landet igen om en vecka eller så. Men då far jag hit igen. Ambivalensen. Nåja.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar